Vart tar tiden vägen?


Redan torsdag, Fan vad veckorna går fort. Snart är det helg igen, vet dock inte riktigt vad som står på  schemat inför detta veckoslut. Eventuellt kan det bli en tur upp till Haparanda/Torneå, eller rättare sagt Alko, imorgon med David, Isabel och gänget. Det finns ju inte så mycket annat än sprit att köpa där så att det verkligen lönar sig och jag som har bestämt mig för att inte dricka så mycket sådant i onödan, full och konstig är vad man blir. Dessutom hade jag fått ett fruktansvärt tråkigt brev i posten idag, som inte var direkt välkomnat av plånboken just nu. Jag måste ju spara fickpengar till resan som bär av om en dryg månad. Gaaah!

I veckan har jag förövrigt knappt fått någonting gjort känns det som. Det har i och för sig inte varit fy skam det heller kan jag väl tycka. Jag har varit med Niklas och haft mycket trevliga filmkvällar istället. I tisdags bjöd Niklas jag och David på en jättegod middag, och igår var vi ute och körde lite i hans nya bil. Vi hann dessutom vara förbi Emmeli och Micke i deras nya hus som faktiskt Niklas bodde innan dem. Jättemysigt hus! Sen käkade vi på Max, och sedan drack vi te. Vi bestämde oss för att ha en helt TV-fri dag och istället sitta och vara sociala.

Jag håller nog dessvärre på att bli lite krasslig, jobbigt värre. Det som stör mig nästan mest är att det aldrig bryter ut till 100%, utan det stannar typ på gränsen till att ligga kvar i sängen och förbli avsmullen resten av dagen, eller att först knapra i sig piller och dränka sig i nässpray, därefter försöka se glad och nöjd ut och knega sig igenom ytterligare en arbetsdag. Brukar för det mesta sluta med att man far ändå. Det är väl i och för sig på gott och ont det där med att slippa vara sjuk "på riktigt".

Näe, nu ska jag fara och skjutsa Niklas till "Nordiska Bil" så han får hämta sin bil.

Ha're!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0