Ärenden.

Vilken hektisk dag. Kunde för det första knappt somna inatt, och vaknade typ 07.00. Låg i alla fall och drog mig tills klockan var 08.00, och sen gjorde jag mig färdig för diverse bankärenden.
Fort var det gjort. Hann stressa upp mig litegrann efter vi gått igenom alla kostnader på huset. Det blir ju liksom ett annat ljud i skällan när lönen kommer att sina snabbare i plånboken. Jag har ju i princip kunnat leva hur jag velat när man inte har haft skyhöga hyror direkt. Men det är det såklart värt i slutändan hoppas jag. Jag är så sjukt less lägenhetslivet. Alltid hamnar man framför TV:n eller datorn, sen att man har ballen åt fel håll gör ju knappast saken bättre. (Även om jag faktiskt älskar den här lägenheten)
Klockan 11.45 var jag i alla fall på Återbesök hos läkaren, alltså uppföljningen sen förra veckan då jag besökte sjuksköterskan för kolesterol/blodsocker/blodvärde/blodtryck/hjärtkapacitet och lungtest inför det nya SCA jobbet. Besöket tog ungefär 2 minuter, läkaren hade inget att kommentera när mina värden var helt perfekta. Ja, förutom att jag skulle vara en klockren idrottare ;) Näe, men det var i alla fall skönt att veta att man är frisk!
Klockan 12.00 åkte jag till husbesiktningen som också gick fantastiskt bra. Något litet fel konstaterades, fast egentligen mest för våran del att se till att åtgärda innan det händer någonting olyckligt. Så det kändes suveränt! Papprena skrivs idag, och vi tappar lägenheten den 28 Juli, samma dag som vi eventuellt flyttar in.

Nu gäller det alltså att fördriva tiden väl när vi fortfarande inte har något gräs att klippa eller blommor som ska planteras, eller väggar som ska lagas och tapetseras. Stundvis får jag Fan magknip när jag tänkter på allt som måste göras och ändå är jag helt medveten om att jag inte ens vet hälften. Men det blir spännande!
I morgon ska vi i alla fall fira min Niklas och lill-Melvin som fyller år på samma dag. Så det blir barnkalas på dagen och eventuellt ett grillparty plus en "födelsedags & semesterfirar-öl" imorgon.

Ha en underbar helg!

/Fanny

Kommentarer
Postat av: Tezsa



GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!! till huset :) det var som fan!! måste få komma och se sen :) är du upptagen i morrn eller vill du ta en lunch? kram!

2008-07-03 @ 22:27:52
URL: http://tezsa.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Hej!



Och grattis till husköpet! :-)

När får ni flytta in?



Ja det tycker jag att vi ska göra!

Hur länge har du semester? Jag kan ju öra av mig senare i veckan så får vi styra upp en dag :-)

Kramar!

2008-07-14 @ 15:18:26
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0