Gillar å inte.


Mmm, för att haka på den heta bloggtrenden så måste man ju skriva lite listor. Alltså, jag ger mig på dagens ute och innelista. Eller kanske jag ska kalla den...Stekhett och iskallt, det låter ju snäppet ballare, häääääh!



Stekhett

-Börjar jobba K2. För er som inte vet vad det innebär (nu menar jag inte Mount Godwin Austen eller Chogori som är världens näst högsta berg med en höjd på 8 611 meter över havet) så är det en skiftgång med tvåskift där man kan säga att vi är lediga var 3:e vecka. Dock måste vi jobba 24 timmar var 3:e helg också, men vafan...en hel veckas ledighet är väl inget att diskutera?!

-Solbränna, man börjar äntligen känna sig gode fräsch och härlig :) Dessutom torkas ju alla små finnar och pormaskar ut. Yeey!

-Semester. Ja, såklart att det finns med på min gillar-lista. Att bara ta dagarna som de kommer måste ju vara det bästa som finns (såklart menar jag mer som ett efterlängtat avbrott i vardagen, om man vore det på heltid skulle man ju bli knäpp om man aldrig hade några rutiner).

Iskallt

-Gräsmattor. När man äntligen får plocka bort snöskyffeln på vårkanten så går det inte många veckor innan det är dags att köra fram gräsklipparen ur garaget. Jag börjar mer och mer fundera på hur jag någonsin ska kunna sköta en hel trädgård med vackra blommor när gräsmattan liksom mer ser ut som en taskig äng eller nåt. Jag förstår inte vad som är problemet? Det tar ju bara typ 15 minuter av mitt liv så ser den ju faktiskt helt okej ut.

-Vägarbete. Ja pitebor verkar ju gilla att renovera vägar. Ju fler påbörjade projekt, desto bättre...och jag hatar det!

-Varma hus på sommaren. Vart ska man egentligen ta vägen när klockan börjar bli sovdags och sovrummet är typ 67 grader varmt? Visst kan man ligga utan täcke men då tappar man ju som den där myskänslan och öppnar man fönsterna så får man ju myggfrämmande som sticks runt ögonen. Myggnät finns ju säkert nånstans, men hur snyggt är det?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0