Nämen hallå!

Semesterfirare som man är så har man tagit ledigt från allt vad som har med ansvar och dyrbar slappartid att göra. Jag hoppas min gigantiska skara läsare (men ack så underbara) har klarat er bra utan mig under denna sommar, heh! :)
Jag vet liksom inte vad jag ska tillägga här idag som är extra spännande? Inte händer det så hemskt mycket vettiga saker när man äntligen får vara helledig. Känner mig grymt lat, men ändå härligt. I höst tar jag nya tag för jag har nya planer!

Jag har ju hunnit göra någon tripp i sommar i alla fall. Den 13 Juli spelade ju Brittan på globen, och gissa vem som var där då? Även om man inte är det största fanet av dom alla, så var själva upplevelsen ett minne för livet. Som det var mäktigt.
Det blev ju även några shoppingdagar, en kväll på café opera, en dag på grönan och en tur runt i Titanicmuséet (kanske inget som jag hädanefter rekommenderar) bland annat. En mystripp med honey, eller ja min andra systerhoney var ju också där hos hennes kompis :)
Veckan efter PDOL bar det av till fjällen för lite vandring och fiske tillsammans med Niklas, min bror och hans sambo. Vakkotavare-Teusejaur var våra destinationer som utgjorde en sträcka på cirka 1,8 mil, enkel väg. Allting gick enligt planerna tills vi blev attackerade av säkert 8946394867938746983576985793876948769 stycken knort när vi kom fram till sjön. Som tur var låg fjällstationen på andra sidan vattnet så vi åkte över i en båt som kom och hämtade oss, sedan övernattade vi där. Bastade, lagade mat, fiskade (plockade ju faktiskt upp en grann öring) och drack lite vin.
Hemfärden blev dock lite mer traumatisk när knorten förföljde oss i typ 1 mil och inte nog med det så var det ju stekande sol, vindstilla och man kunde knappt andas under halsduken.
Men hur som helst så var det en grymt rolig upplevelse. Man får fan en kick när man klarar av så grymt mycket mer än vad man tror om sig själv. Sen är ju landskapet otroligt vackert. Kanske lägger upp ett par bilder när jag har satt över bilderna på datorn.

Hmm, ja. Nu sitter jag och funderar på om vi skulle ta och åka ner till södra Sverige såhär sista dagarna innan det är dags att börja ta livet på allvar igen. Jag har en del saker jag skulle vilja se :) Nämligen Kolmården, High chapparall, Skara sommarland och så vill jag åka på en dygnskryssning någonstans. Är ju dock medveten om att det är ganska svårt att hinna med. Men någonting ska man väl hinna. Helst Kolmården och kryssning :)

Gaaah! Varför är semestern så kort för! Nää nu måste jag gå och fundera på allvar :)

Hare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0