Vart tog vecka 3, 2009, vägen?


Fredagar borde kännas harmoniska när man äntligen har två lediga dagar att fylla med sina alldeles egna prioriteringar. Du vet, en helg är alltid pricken över i:et efter en arbetsvecka eller med andra ord; Den ger en liten guldkant på vardagen, i alla fall ett litet hörn? Kanske funderar du på att bestiga ett berg, slösa upp resterande kronor av lönen, äta middag i stans godaste restaurang eller kanske fetröja hela helgen lång? Man gör det som faller en in helt enkelt.
Just idag känner jag mig så långt ifrån detta som man bara kan komma. I söndags hade jag stora planer för veckan. Äta palt i Älvsbyn på lördag, städning och uppröjning av huset, hälsa på folk man känner, långa kvällspromenader med MP3:n, kanske dra en runda på stan och fika i något mysigt café för att sedan avsluta kvällen med en biofilm, ja en sådan alldaglig men skön vecka. Redan innan jag hade hunnit på jobbet på måndagmorgonen så var jag fysikst knäckt av trötthet och inte blev det ett dugg bättre av att "helvetesveckan" bröt sig in i mitt liv som en ångvält.
För att sammanfatta denna fantastiska vecka så jobbade jag i vanlig ordning och hamnade nedsjunken framför TV:n (nästan) varenda jävla dag. Totalt slutkörd och arg på livet i största allmänhet.
Eller förresten så rastade älsklingen mig på stan i någon timma i onsdags. Det var såklart mot min vilja. (Fast i ärlighetens namn så kändes det riktigt bra att sätta foten utanför husdörren åtminstone en gång under veckan)
Nu är det som sagt fredag och tanken slog mig extra hårt när jag insåg att jag faktiskt tagit på mig en del extrajobb i helgen och inte alls kan bestiga ett berg imorgon om jag så vill. Fan.
-Givetvis får man skylla sig själv när snålheten bedrar visheten, right?

För att se någonting positivt med det hela så ska jag i vilket fall som helst ta med mig honey till Kvantum, handla en köttbit, hyra en film, ta ett bad och invänta morgondagen med spänning inför vad som komma skall. Jag får ju i alla fall sova ut på söndag och SEN bestiga ett berg med den lilla extrakronan som jag tjänade in för att faktiskt kunna unna mig lite livsglädje, och det är ju inte fy skam det heller.

Sup och svälj, trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: nice girl

en vis man har sagt att man inte skall försöka vara något man aldrig kan bli/tänkvärt.

2009-01-17 @ 20:13:15
Postat av: Ades

Man kan bli allt.. Bara man vill så

2009-01-18 @ 18:06:07
Postat av: Fanny Spjuth

Synd bara att jag till 110% vet vem du sk. "nice girl" är så det är bara korkat att låtsas vara anonym. Tråkigt för dig att du inte har något eget liv och att du aldrig slutar säga korkade saker. GÅ vidare!

2009-01-19 @ 11:06:10
Postat av: Fanny Spjuth

...vare sig jag "blir" någonting eller ej, så har jag i alla fall ett mål med mitt liv, att aldrig bli lika patetisk om dig.

2009-01-19 @ 11:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0