Hello 2009!


Så var ett nytt år kommet, ett nytt år med nya möjligheter och nya överraskningar. I år blev inga direkta nyårslöften avlagda, däremot tänker jag sträva efter några gamla klassiker som en utgångspunkt för mitt nya liv. Jag är ingen person som har så pass mycket diciplin att jag kan ta itu med mina fel och brister över en natt. Men eftersom mitt liv tickar vidare så ska jag se till att ta lärdom av alla de val jag kommer att göra i mitt liv.

I julklapp fick jag en ring där det står "Vem bryr sig" på utsidan. Så klockren, och den kändes så jävla rätt när jag såg den för första gången. Man träffar på så många individer som faktiskt glömmer bort att ifrågasätta sig själva om just detta och jag glömmer givetvis inte bort mig själv. Vem bryr sig om du vet någonting bättre än mig? Jag kan tusen saker som du inte har någon aning om. Vem bryr sig om någon äger en krona mer än någon annan? Pengar är inte allt. Vem fan bryr sig om ditt fantastiska liv, det är förmodligen inte ett dugg bättre än någon annans. Varken du eller jag är bättre och viktigare än någon annan.

-Förutom i ditt eget liv där det faktiskt inte finns någonting viktigare än att ha en god relation till sig själv och kunna skatta sig lycklig för det man har, men också att kunna acceptera att man inte är bäst i allt.

Kommentarer
Postat av: Therese

God fortsättning fanny!

Klockren ring!!:)

2009-01-05 @ 12:44:34
URL: http://oestroem.blogg.se/
Postat av: therese

min kropp kom på den brillianta ideen att bli sjuk..så ligger i soffan å ser film. durå?? partajj?=)

2009-01-05 @ 21:26:44
URL: http://oestroem.blogg.se/
Postat av: Tezsa



kloka ord :) hoppas ni får ett jätte fint år!

kram

2009-01-07 @ 09:14:51
URL: http://tezsa.blogg.se/
Postat av: Lollo

Himla bra skrivet! Vi ses snart,de blir roligt!kram

2009-01-08 @ 10:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0