Dessa läkare.


Då var denna helg snart över alltså. Ett avbrott i den gamla vardagen behövs verkligen för att samla krafter! I onsdags efter jobbet bestämde vi oss i alla fall för att dra ihop ett litet gäng och gå ut en sväng. Ett härligt väder i sällskap av sambo, Carro, Rickard, David, Sandra, Kim och även grannen, gjorde kvällen riktigt trevlig!
Sedan blev det en riktigt mysdag ute i solen med grillning, lite småpyssel och bad i poolen. Vi har även hunnit inhandla resterande virke till altanbygget, så det har varit i full gång med att pyssla på med den sedan i fredags.

Efter år av outhärdiga buksmärtor samlade jag till mig mod och ringde till jourakuten för att fråga om råd, och kvinnan som svarade tyckte jag skulle komma in på en gång, vilket jag då gjorde under fredagkvällen. Jag blev sedan hänvisad till Sunderbyns sjukhus där läkaren bara kunde konstatera att jag är frisk som en nötkärna. Vilket i och för sig känns skönt att veta, samtidigt som jag blir grymt irriterad för att de verkar tro att man svamlar när man beskriver hur man ligger i fosterställning minst 5 dagar i månaden. Gah! Ska man bara köpa läget och intala sig själv att jag bara är född med otur? Typiskt läkare, typiskt manliga läkare dessutom. "Du vet, det är sådär ibland, med hormoner och sådant. Ja du vet väl säkert?".  Men ja! Jag vet! Jag vet att vi är miljarder andra kvinnor här på jorden, men alla är inte likadana! När inte en enda värktablett fyller sin funktion och man dräller omkring på jobbet som en deprimerad halvdöd gris för att ens smärtor inte är någon giltig ursäkt för att sjukskriva sig. Det måste ju finnas någon vettig läkare där ute som orkar lyssna helhjärtat och inte bara "MMMMMMMmmmmm:a" åt allt man säger. Jag blir så arg...

Äh, ut och bygga!


Kommentarer
Postat av: sussi

magkatarr?

2009-05-25 @ 07:43:39
Postat av: Fanny

Känns mer som att den har med den klassiska "månadscykeln" att göra :)

2009-05-28 @ 11:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0